Gabriela Bartošová

Nemýt si vlasy šamponem? Všechno jde, když se chce.

2. 10. 2015 9:46:43
Vyzkoušela to už blogerka Jaquelyn i stále známější česká kadeřnice Blanka. A pak taky Hanka, Lenka a Alice. Prostě si přestaly mýt vlasy. Tedy splachují si je vodou pořád, ale přestaly úplně používat šampon.

Proto se tomuto horkému bezšamponovému trendu taky říká „No Poo“. Výraz je zkrácením anglického „no shampoo“, tedy „žádný šampon“, ačkoli „poo“ samo o sobě znamená taky „kakat“ nebo hezky dětsky „hovínko“. A to už v člověku probouzí různé asociace.

Američanka Jaquelyn Byers si píše blog. Jmenuje se „Eko mamka malé sovičky“. Tato manželka, matka, tanečnice, knihomolka, výživová poradkyně samouk, kuchařka a myslitelka, jak se sama charakterizuje, úplně propadla zdravému životnímu stylu. Vaří zásadně z bio ingrediencí a pouze sezónní pokrmy. A protože jsou pro ni ingredience opravdu, ale opravdu zásadní, začala si jich všímat i jinde než u jídla. Tak se jí dostal do ruky i její šampon. Já etikety na výrobcích dopodrobna studuji na záchodě a mám tudíž tak trochu podezření, že toto sociální zařízení by mohlo stát i za vznikem hnutí „no poo“. Asociace je to neodbytná a stejně člověk na záchodě dostane často ty nejbláznivější nápady. Prostě mu to tam jinak myslí.

Ať už si Jaquelyn četla etiketu na svém šamponu kdekoli, upřímně se vyděsila. Dočetla se totiž, že obsahuje parabeny, ftaláty, vedlejší ropné produkty a jiné mňamky, a řekla si, že šampon už v životě nepoužije. A jestli nekecá, nepoužívá ho už 6 let. Tvrdila to i nevěřící a šokované reportérce z Huffington Post.

I česká kadeřnice Blanka má spoustu uvědomělých zákaznic, které se jí na tento trend dotazovaly. Nedalo jí to a vyzkoušela to za ně. Vlasy se jí prý po šesti týdnech „trošku“ zmastily, což pro ni bylo „docela“ nepříjemné. Pro mě ale hlavně neuvěřitelné, protože mně se vlasy zmastí každý třetí den. A to „trošku víc“. Asi neumím žádný umný účes nebo výčes, který by mi toto drsné období pomohl překlenout. Vlasy Blanka ale měla údajně velmi dobře upravitelné, byly totiž sice trochu mdlé, ale zato drsnější. A to byl plus. Markeťáci běžných šamponů asi šlapou vedle, když v reklamách ukazují modelky s lesklými hladkými vlasy. To už dneska prostě neletí. Jisté nevýhody „no poo“ ale Blanka přece jen objevila. Přiznala, že jí vlasy chvíli docela smrděly a že se už těšila, až si je po šesti měsících znovu umyje. Šamponem.

Já tedy u šamponu zůstanu určitě. Jaquelyn mě prostě nepřesvědčila. Mám ráda voňavé a nadýchané vlasy, každý holt máme jiné preference. Možná si budu jen trochu uvědoměleji číst etikety už dřív než na záchodě, protože přece jen – ani já nechci používat žádné „poo“. Ti odvážnější z vás se můžou připojit ke skupině „No Poo“ na Facebooku, čistit si zuby kamennou solí místo zubní pasty, případně si přestat stříhat nehty a brousit si je o kůru stromů. Ale o tom až příště.

Autor: Gabriela Bartošová | karma: 17.50 | přečteno: 760 ×
Poslední články autora