Gabriela Bartošová

Na co čekáš, voe?

14. 05. 2013 8:00:00
Muž kolem 40 let, lehce řídnoucí prošedivělé vlasy, napjatý soustředěný výraz, napjaté tělo, uštvaný unavený pohled. Mladý muž velmi nekonformního vzhledu, kolem 25 let, vlasy po stranách vyholené, fialový přeliv, piercing, cvočky, atd.

Muž (vzdychne si, kousek poposedne)

Pankáč (přijde klátivým krokem, zastaví se u muže, vytahuje cigaretu) Jiskra by nebyla, sokole?

Muž: (otočí se na pankáče, zvedne obočí, pohrdlivě)

Pankáč Řikam, nemáš voheň, voe?

Muž Prosím vás, obraťte se na někoho jiného, ano? Já nekouřím.

Pankáč No nikdo jinej tady zrovna neni, tak se ptam tebe.

Muž (neodpovídá)

Pankáč Fakt nekouříš, jo? To si jako ani vobčas nedáš špeka?

Muž (neodpovídá, snaží se pankáče ignorovat)

Pankáč Tý, voe, to máš teda v životě radosti! To je mi tě fakt líto, kámo.

Muž Prosím vás, nechte mě být. Nevidíte, že nemám čas?

Pankáč Ne, jo? A co jako zrovna děláš?

Muž Čekám.

Pankáč A na co? Až zahřmí, ne, voe? (hurónský smích)

Muž (sjede ho pohrdlivým pohledem) Něco takového.

Pankáč Dyš seš si jistej, že se dočkáš...

Muž (zaníceně) Já, na rozdíl od vás, mám jakýsi šestý smysl, víme? Blíží se něco, co převrátí můj život. Mám takové tušení. Něco naprosto zásadního.

Pankáč (nechápavě) Aha. A jak to jako poznáš, až to přijde?

Muž Helejte, já kvůli tomu pracuji na zcela podřadné pozici a čekám. Ženu a děti jsem opustil, neměli pochopení. Já mám prostě na víc a nechci o to přijít, rozumíte? Teď je to už blízko, cítím to! Hodně blízko!

Pankáč A na pívo bys se mnou nešel?

Muž (nervózně) Na vás jsem tu čekal! Jděte pryč, ano? Jděte si po svém.

Pankáč Tak co by ti udělalo jedno malý... vorosený...?

Muž (otočí se úplně zády)

Pankáč (dotkne se mužova ramene) Tak aspoň pár drobáků, šéfe.

Muž (setřese pankáčovu ruku, zarytě dál mlčí a ukazuje záda)

Pankáč No tak nic, no.

(pokrčí rameny a zázračně se rozplyne)

Autor: Gabriela Bartošová | karma: 16.06 | přečteno: 1314 ×
Poslední články autora